.:: یک .و.ک.ی.ل. (دوباره سینا)::.

خدایا! کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو را آرزو کرد؟ (خوش آمدید)

.:: یک .و.ک.ی.ل. (دوباره سینا)::.

خدایا! کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو را آرزو کرد؟ (خوش آمدید)

خودم ...

این روزها خیلی دلتنگم دلیلشم نمی دونم.
هر چی هست حس خوبی نیست ....

دو چیز را فراموش نکن :
                                    یاد خدا و یاد مرگ .
 دو چیز را فراموش کن :
                                   بدی دیگران در حق تو و
                                   خوبی تو در حق دیگران .
 چهار چیز را نگه دار :
                                   گرسنگیت را سر سفره دیگران ،
                                   زبانت را در جمع ،
                                   دلت را سر نماز و
                                  چشمت را در خانه دوست

در تعطیلات کریسمس ،در یک بعد از ظهر سرد زمستانی
پسر شش ،هفت ساله ای جلوی ویترین مغازه ای ایستاده بود.
او کفش به پا نداشت و لباس هایش پاره پاره بودند . زن جوانی
از آنجا می گذشت . همین که چشمش به پسرک افتاد ، آرزو و
اشتیاق را در چشم های آبی او خواند .دست کودک را گرفت و
داخل مغازه برد و برایش کفش و یک دست لباس گرمکن خرید.
آنها بیرون آمدند و زن جوان به پسرک گفت :حالا به خانه برگرد.
امیدوارم که تعطیلات شاد و خوبی داشته باشی .
پسرک سرش را بالا آورد ، نگاهی به او کرد و پرسید :
خانم شما خدا هستید؟
زن جوان لبخندی زد و گفت : نه پسرم . من فقط یکی از بندگان
او هستم.
پسرک گفت : مطمئن بودم که شما با خدا نسبتی دارید!


 

میلاد مبارک

میلاد امام زمان  بر همه ی جوون های  ایرانی مبارک.
به ویژه بلاگ اسکایی های با صفا

هر روز که می گذره
اومدنش رو بیشتر از گذشته  حس می کنیم
کافیه یه کم به خودمون و دور و برمون این روزها بیشتر دقت کنیم
به نیازها مون که امید رفعشون رو فقط از یه نفر داریم
به پاسخ دل تنگی هامون 
یعنی  ....
بابا این دل خیلی کوچیکه

اگر عبد گنهکارم
تورا دارم چه غم دارم
اگر مرغ گرفتارم
تورا دارم چه غم دارم
اگر خالی بود دستم
وگر سنگین بود بارم
تورا دارم چه غم دارم
اگر آتش برافروزی
سراپای مرا سوزی
چه باک از شعله نارم
تورا دارم چه غم دارم
چه در صحرا،چه دردریا
چه در پائین، چه در بالا
به هرجانب که رو کردم
ترا دارم چه غم دارم

 
پ.ن: از پست قبلیم خودم زیاد راضی نیستم
         امیدوارم از این پس نوشته های بهتری رو ببینید

دکتر حسابی و...

سلام به همه ی جوونها
چرا فقط جوونها ؟! خوب چون امروز روز جوان نامگذاری شده .
دقت کنید فقط نامگذاری شده و شامل چیز های دیگه نمی شه
 می خواستم  مثل تلویزیون گوشه ی سمت راست بنویسم (روز جوان ) دیگر هیچ...
ولی گفتم بذارم افتخار این کار بزرگ و سخت و طاقت فرسا
که به یک برنامه ریزی بلند مدت نیاز داره بمونه واسه رسانه ی ملی مون .
پست جدید درباره ی سالگرد بزرگداشت یک شخصیت بزرگ ایرانیه  که می دونم همتون می شناسید
 واین مرد بزرگ دکتر محمود حسابی پدر فیزیک ایران هستند که میدونم اشاره ی کوتاه من
به گوشه ای  از زندگی ایشون می تونه ادای دینی کوچک باشه به....

دکتر حسابی:
۰حافظ کل قرآن ودیوان حافظ بودند.
۰نخستین لیسانس خود را در رشته ی ادبیات عرب در 17 سالگی  از دانشگاه بیروت گرفتند.
۰سپس در رشته های مهندسی راه و ساختمان ، پزشکی ، ریاضیات و ستاره شناسی فارغ التحصیل شد
۰همزمان توانست  در رشته ی مهندسی معدن در دانشگاه سوربن فرانسه نیز تحصیل کند
۰علاقه ی زیاد ایشون به فیزیک باعث شد در 25 سالگی درجه ی دکتری خود را در این رشته دریافت دارد.
۰بعد ها جز برترین شاگردان اینشتین شد.
۰علاوه بر توجه بسیار و پایبندی به دین تعلق خاطر زیادی به زبان فارسی داشت.
۰پیشنهاد گشایش دانشگاه تهران در بازگشت به وطن ارایه دادند و ریاست گروه فیزیک این دانشگاه رو
نیز بر عهده گرفتند
۰به 4 زبان انگلیسی ، فرانسه ، آلمانی و عربی  سخن می گفت و به
۰زبان های سانسکریت، لاتین ، یونانی ،پهلوی ، اوستایی ، ترکی  و ایتالیایی نیز تسلط داشت .
۰نگارش 25 مقاله و کتاب  .
۰معرفی به عنوان پدر فیزیک ایران در کنگره ی 60 سال فیزیک کشور در سال1366
۰معرفی به عنوان مرد نخست علمی جهان در سال 1990.
۰و سرانجام فوت در 12 شهریور 1371.