.:: یک .و.ک.ی.ل. (دوباره سینا)::.

خدایا! کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو را آرزو کرد؟ (خوش آمدید)

.:: یک .و.ک.ی.ل. (دوباره سینا)::.

خدایا! کیست که طعم محبتت را چشید و جز تو را آرزو کرد؟ (خوش آمدید)

ایرانی مسلمان

کورش کبیر رو می شناسید؟!
ببینید ایرانی ها همزمان با عرب ها که تو جاهلیت بودند چه ارزش هایی رو دنبال می کردند؟!!
و ببینید ما از دیرباز چقدر به اسلام نزدیکتر بودیم تا عرب ها !!!
متن حقوق بشر کورش کبیر
:
 اینک که به یاری مزداتاج سلطنت ایران، بابل و کشورهای چهارگانه را بر سر گذاشته ام اعلام می کنم که:
• تا روزی که زنده هستم و مزدا پادشاهی را به من ارمغان می کند کیش و آیین و باورهای مردمانی
را که من پادشاه آنها هستم گرامی بدارم و نگذارم که فرمانفرمایان و زیر دستان من کیش و آیین و
 دین و روش مردمان دیگر را پست بدارد و یا آنها را بیازارند.
• من که امروز افسر پادشاهی را بر سر نهاده ام، تا روزی که زنده هستم و مزدا پادشاهی را به من
ارزانی کرده هرگز فرمانروایی خود را بر هیچ مردمانی به زور تحمیل نکنم و در پادشاهی من
هر ملتی آزاد است که مرا به شاهی خود بپذیرد یا نپذیرد. و هرگاه نخواهد مرا پادشاه ایران و
 بابل و کشورهای رابعه هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ستم کند و اگر کسی ناتوان بود
و بر او ستمی رفت من از وی دفاع خواهم کرد و حق او را گرفته و به او پس خواهم داد و
ستمکاران را به کیفر خواهم رساند.
• من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت کسی مال و اموال دیگری را با زور و یا هر
 روش نادرست دیگری از او بدون پرداخت ارزش واقعی آن بگیرد.
• من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت کسی، کسی را به بیگاری بگیرد و به او مزد نپردازد.
• من اعلام می کنم که هر کس آزاد است هر دین وآیینی را که میل دارد برگزیند و در هر جا
که می خواهد سکونت نماید و به هرگونه که معتقد است عبادت کند و معتقدات خود را بجا آورد
 و هر کسب و کاری را که می خواهد انتخاب نماید. تنها به شرطی که حق کسی را پایمال ننماید
 و زیانی به حقوق دیگران وارد نسازد.
• من اعلام می کنم هر کس پاسخگوی اعمال خود می باشد. هیچ کس را نباید به انگیزه اینکه
 یکی از بستگانش خلاف کرده است مجازات کرد و اگر کسی از دودمان یا خانواده ای خلاف کرد
 تنها همان کس به کیفر برسد و با دیگر مردمان و خانواده کاری نیست.
• تا روزی که من زنده هستم نخواهم گذاشت مردان و زنان را بنام برده و کنیز و یا نامهای
 دیگر بفروشند و این رسم زندگی باید از گیتی رخت بربندد. از مزدا می خواهم که مرا در
 تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و ممالک چهارگانه که گرفته ام پیروز گرداند.
 

نظرات 8 + ارسال نظر
سام چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:45

سلام پسر
مطلبات خیلی قشنگه !تو هیچ وبلاگی پیدا نمیشه !
ولی یه کم شادش کن.
مرسی قربون پسر.

شاهین چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:50

سلام مطلبات خیلی تکه داداش!
امیدوارم همینجور ادامه پیدا کنه .
ارادتمند تت کوچکت شاهین.........

آی پی رو دقت کنین
هر دو تاش ۸۷.۱۰۷.۲۸.۵ هستش
البته مرسی از لطفتون

سام وشاهین جمعه 16 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 10:12

سلام
بابا مادو تا داداشیم...
از وبلاگ سهیل با تو اشنا شدیم
مطالبت رو خوندیم و خوشمون اومد
بعد از طرفدارات شدیم !
خدافظ.

مرسی از هر دو تاتون
کاش خودتون هم وب داشتید بیشتر آشنا می شدیم

سعید پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 21:11 http://nadaram.blogsky.com

سلام...

شکوه یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:40

سلاو سینای عزیز .. خوب هستی !! دلم برات تنگ شده بود .. مرسی از این همه لطفت ... اره حسابی بی معرفت شدم ..
موفق باشی داداشی

دیانا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 22:50 http://justkhodam.blosgsky.com

سلام سینا جان خوبی؟
من راستش هنوز مطلبتو نخوندم فقط اومدم یه حال و احوالی بکنم تا بعد
به ما که دیگه سر نمیزنی؟
نکنه من دیر به دبر میام فراموش شدم؟باور کن گرفتارم
شرمندم

دیانا شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 23:57 http://justkhodam.blosgsky.com

سلام
تازه مطلبتو خوندم
واقعا دم کوروش گرم

دیانا سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 15:21 http://justkhodam.blosgsky.com

سلام

روز پدر را به پدرت و همه پدرا تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد